Slöja & Burka

Kollar på ett program i svt1 där dom ställer frågor runt kvinnor som bär Burka, det finns många som använder slöja här i sverige, en sorts slöja där man får visa ansiktet och händerna men inte håret, det är inte något som förvånar, men att se en kvinna som bär burka och är heltäckt tycker jag inte är acceptabelt. Vi har kommit hit till Sverige och bor man här ska man följa sveriges kulturer så är det bara.

Hade du som person låtit ditt barn gå i dagis och ha en lärare som bär burka?
Vet inte riktigt hur jag hade tänkt, hade inte gillat det men de är som att säga, vi kan inte låta en blind person jobba på en viss arbetsplats för han är blind.

Ska man göra som frankrike? Förbjuda kvinnor gå i burka på allmäna platser?
Alltså jag vet inte vad jag ska säga, alla har ju sin egen tro och dem har fått den friheten pga att Sverige är ett yttrandefritt land. Så jag ser inte direkt något fel i det. Men jag tycker inte om det heller.

Ingenstans i koranen står det att en kvinna ska bära burka, det står att man inte får ställa sig framför gud utan alla får ha sin egen tro, men det står ingenstans att man är tvungen till burka eller slöja. Upp till var och en.

Ska plugga en liten stund nu iaf



What do you think?

Kram Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0