Balleball!

Det är så jävla kul, kan jag helt enkelt säga =) , har aldrig i mitt hela liv hört talas om den sporten och tror knappast någon annan har det heller, förutom danskarna!

Idag i idrottslektionen spelade vi något som heter balleball! det är en sport som danskarna kommit på.

Balle = gump
ball = Boll så klart=)
Det var ett speciellt tyg man skulle knyta runt gumpen och bröstet, sedan skulle man fånga en boll antingen med gumpen lr bröstet, inga händer fick medverka i spelet. Det var skit roligt och vi dog av skratt. Det såg nästan ut som om man hade blöja på sig. Aja kom hem sedan och la mig direkt och somnade. Jag vaknade för fem minuter sen. Prata om att jag sovit rejält idag!

Nu ska jag hitta på något
Kram Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0